گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی و اولین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی

استان کرمانشاه
گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی

گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی و اولین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی

ه گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید استان کرمانشاه به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی با حضور دکتر یوسف وند رئیس بسیج اساتید استان کرمانشاه ، مسئولین شهرستان اسلام آبادغرب ، اساتید و دانشجویان عضو کانون های شاهد جلسه ای در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلام آبادغرب برگزار شد.

گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی و اولین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید استان کرمانشاه به مناسبت اولین سالگرد  شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی با حضور دکتر یوسف وند رئیس بسیج اساتید استان کرمانشاه ، مسئولین شهرستان اسلام آبادغرب ، اساتید و دانشجویان عضو کانون های شاهد جلسه ای در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلام آبادغرب برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر تورج محمد زمانی ریاست دانشگاه ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت حماسه 9 دی و یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت:

جلسات، مراسمات و عزاداری ها از غم از دست دادن حاج قاسم نمی کاهد اما یاد او همیشه با ما خواهد بود و این شهید والا مقام مایه سربلندی ایران و اسلام است و با شهادت مزد سالها تلاش و از خودگذشتگی را دریافت کرد.

در ادامه این جلسه دکتر یوسف وند رئیس بسیج اساتید استان کرمانشاه بعنوان سخنران این مناسبت سخنان مبسوطی در خصوص تهدیدها و جنگ هایی که دشمن بر کشور تحمیل نمود به سمع حضار رساند. وی در این خصوص بیان داشت دشمن با سرمایه گذاری روی گروهک های تجزیه طالب جنگ های داخلی مثل غائله کردستان، گنبد، خلق عرب و.. .‌. بر کشور تحمیل کرد که در آن ایام هوشیاری رهبری با تشکیل نیروهای مردمی سپاه و کمیته های انقلاب بر آن جنگ های تحمیلی غالب شد. بعد از آن جنگ تحملی ۸ ساله با ماموریت رژیم بعثی بر کشور تحمیل کردند. که در آنجا هم با رشادت فرزندان این کشور  و ایثار ملت دشمن ناکام ماند.

بعد از آن جنگ ترکیبی از جمله جنگ اقتصادی- فرهنگی، شناختی و ... بر کشور تحمیل شد. ویژگی مشترک این جنگ ها تحمیلی بودن آنها بر کشور است. به این معنا که نظام سلطه و ستم برای ناکام کردن ملت و جلوگیری از یک الگوی جدید در جهان که پیگیر جدی استقلال و پیشرفت است پشت این جنگ ها بوده و هست. لذا کسانی که در مراحل مختلف و سطوح داخلی، مرزی و منطقه ای در مقابل دشمن قد علم کردند فرزندان بصیر و انقلابی و مخلص این کشور مثل شهید حاج قاسم سلیمانی بود که مجاهدانه و خستگی ناپذیر ۴۱ سال در میدان جنگ و جهاد و ایثار و شهادت بود تا حریم و حرم از تیرس حرامیان محفوظ بماند و امنیت ملک و ملت تضمین شود.

حاج قاسم سلیمانی بعنوان یک شهید زنده ی بصیر در زندگی اجتماعی ما وجود داشت و ما جزء اصحاب این سردار رشید اسلام هستیم. این شهید وقتی می خواهد خود را معرفی کند عنوان می کند ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسین هستیم، ما ملت عاشورا هستیم و تابلوی ابدی آرامگاه خود را به عنوان سرباز ملت انتخاب می کند، سربازی که هیمنه ظلم و ستم را درهم ریخت، خواب های آرام آنها را آشفته کرد و امیال استکبار را نا کام گذاشت.

وی اظهار کرد: اگر انقلاب اسلامی هیچ دست آوردی نداشته باشد  تقدیم چنین اسطوره هایی به تاریخ بشریت که فقط از مکتب عاشورایی این انقلاب ممکن است از دستآوردهای بزرگ و تاریخ ساز و حیاتبخش باید به حساب آورد. 

وی افزود: بصیرت شهید سلیمانی کمتر ازعظمت  شهادتش نبود این بصیرت بود که از او یک سرباز ولایت و جانباز ملت ساخت و نهایتا تا اوج شهادت به پرواز درآورد . بصیرت حاج قاسم بود که موجی از مردم را در روز شهادت ایشان در سراسر کشور به خیابان ها ریخت و به همین دلیل لقب سردار دل ها را دریافت کرد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.