یاد شهید ، راه شهید

استان کرمانشاه
مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد

یاد شهید ، راه شهید

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید استان کرمانشاه ، مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۵ دی ماه ۱۳۹۹ به صورت مجازی و با سخنرانی همرزمان شهید سلیمانی و مسئولان برگزار شد.

مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۵ دی ماه ۱۳۹۹ به صورت مجازی و با سخنرانی همرزمان شهید سلیمانی و مسئولان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، دکتر طهماسب علیپوریانی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار سلیمانی و همرزمان شهید ایشان، طی سخنانی اظهار داشت: شهدای عزیز فضایی سرشار از معنویت و امید به رستگاری در دنیا و آخرت به ما بشارت دادند و یاد و خاطره‌ آنان در گوشه گوشه ایثارگری‌های به یادماندنی هشت سال دفاع مقدس ثبت و ضبط است.

وی در ادامه عظمت مقام انسانی را یادآور شد و صداقت با خداوند متعال، مردم و خود را والاترین مرتبه انسان دانست و گفت: پروردگار سبحان در آیه ۲۳ سوره مبارکه احزاب می‌فرماید: مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا، (در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند) و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند)؛ این آیه شریفه عظمت و ارجمندی بزرگانی چون سردار شهید سلیمانی را به ما یادآور می‌شود.

دکتر علیپوریانی افزود: محبت شهید سلیمانی در دل مردم زنده است و زدودونی نیست و امیدواریم در چنین مراسمات و جلساتی با یادآوری مقام و عظمت این عزیزان، یاد و خاطرشان به نسل‌های آینده انتقال یابد.

وی اظهار داشت: شهید سلیمانی بر فراز آن قله‌های کمال قرار گرفت که انسان می‌تواند حرکت کند و روایت‌های ایشان برای همگان به ویژه نسل جوان و علاقه‌مندان به وادی طریقت، اخلاق، کمالات، شجاعت، معنویت و ایثار آموزه‌های بسیاری دارد و لذا باید روایت بزرگان را با گوش دل بشنویم و نهادینه کنیم.

در ادامه دکتر کوروش بابلی معاون علمی و فناوری سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) کرمانشاه ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این برنامه طی سخنانی به گوشه‌ای از فضایل و ویژگی‌های ممتاز شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره داشت.

وی بیان کرد: تاکنون مکاتب اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی زیادی در دنیا ایجاد شده اما مکنب شهید سلیمانی مملو از آرا و عقاید است و تفاوت مکتب حاج قاسم با سایر مکاتب دنیا در توحیدگرایی، نظام‌سازی و بروز بودن است و این مهم باید در مجامع علمی مورد بررسی و مطالعه دقیق قرار بگیرد.

دکتر بابلی با اشاره به ارزش والای فلسفه جهاد در مکتب شهید سلیمانی گفت: دفاع از مظلومین و حمایت از نهضت‌های رهایی بخش ویژگی مکتب دفاعی شهید سلیمانی است، ایشان یک سازمان پایدار و پیوسته ایجاد نمود که قائم به فرد نیست بلکه ماندگار و پایدار است.

وی خودسازی و ولایتمداری را ویژگی بارز دیگر شهید سلیمانی دانست و افزود: وحدت؛ مهم‌ترین رکنی که شهید سلیمانی به آن تاکید داشت و همواره سرلوحه ماموریت‌های ایشان بود. شهید سلیمانی روش‌های اجرایی برای راهبردهای مختلف داشت و اقناع‌سازی و اعتمادسازی از دیگر ویژگی‌بارز ایشان بود.

سرهنگ بابلی بیان کرد: شهید سلیمانی مالک اشتر زمان بود، ماموریت‌های ایشان دارای پیوست فرهنگی، اخلاقی، ولایتمداری امنیتی دفاعی و... داشت و تهدید را تبدیل به فرصت می‌کرد.

در ادامه سردار رضا شا‌ویسی از فرماندهان دفاع مقدس و همرزم شهید سلیمانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و چهلمین روز شهادت دکتر فخری‌زاده دانشمند برجسته کشور طی سخنانی به بیان خاطراتی از شهید سلیمانی پرداخت.

سردار شاویسی با اشاره به سلحشوری و مجاهدت‌های سردار سلیمانی در جبهه‌های حق علیه باطل و مقابله با اشرار گفت: حاج قاسم سلیمانی و یارانش در جبهه‌های دفاع مقدس حماسه‌های بی‌نظیری آفریدند.

وی بیان داشت: شهید سلیمانی سه مدال افتخار از مقام معظم رهبری دریافت کرد و اولین اقدامش به عنوان فرمانده نیروی قدس ایجاد اتحاد در بین نیروهایی بود که دشمن با همه بوق‌های تبلیغاتی‌اش آن را تخریب کرده بود، شهید سلیمانی جبهه مقاومت را در سوریه، عراق، یمن و افغانستان فعال کرد و با تدبیر، صبر، استقامت و اتحاد میان نیروهای سوری، فاطمیون و زینبیون توانست جبهه گسترده‌ای در مقابل داعش ایجاد کند و طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری، پایان عمر کثیف داعش را نوید داد و این صبح صادق به وقوع پیوست و توانست این سرنگونی را در بوکمال با پایین آوردن پرچم داعش اعلام کند.

سردار شاویسی با اشاره به اینکه انتقام سختی در انتظار جنایتکاران آمریکا است، بیان کرد: سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به آمریکا هشدار داده است که از درون خانه‌ی شما ممکن است کسانی پیدا بشوند که پاسخ جنایت شما را بدهند و این هشدار نشان می‌دهد که پایگاه مقاومت جهانی اسلام در همه جا وجود دارد.

وی با اشاره به قدرت بالای دیپلماسی حاج قاسم سلیمانی افزود: حاج قاسم سلیمانی تنها کسی بود که نشان ذوالفقار دریافت کرد و خود را سرباز ولایت می‌دانست و همواره بر میدان دادن به جوانان تاکید داشت.

در این جلسه، قطعه‌ای غزل و دلنوشته‌ای توسط دکتر بیگلری رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی در وصف شهید حاج قاسم سلیمانی قرائت شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.